• Hvis du har en defekt vare skal du oprette en reklamationssag. Dette gøres ved at trykke her.
• Reklamationsretten er din lovbestemte rettighed til at klage over din købte vares fejl og mangler. Reklamationsretten for privatkunder løber to år fra varen er leveret. Reklamationsretten for erhvervskunder og offentlige kunder løber ét år fra varen er leveret.
• Garanti og reklamationsret er ikke det samme. Merlin giver som forhandler to års reklamationsret på alle vores varer for privatkunder og et års reklamationsret for erhvervskunder. Garantien er et muligt tilbud fra producenten. Hvis der tilbydes producentgaranti vil det stå under "generelt"-fanen ved varen på hjemmesiden
• Garanti eller ej, så kan du altid som privatkunde oprette en reklamationssag på varer købt hos os indenfor to år. Som erhvervskunde eller offentlig kunde er der ét års reklamationsret.
• Går din vare i stykker efter reklamationsretten er bortfaldet, og gælder producentgarantien stadig, så anbefaler vi, at du tager direkte kontakt til producenten.
• Før vi kan behandle reklamationssagen skal vi have modtaget varen.
• Som privatkunde vil du automatisk modtage en returlabel efter oprettelse af reklamationssagen som kan bruges til indsendelse.
• Som erhvervskunde afholder du selv fragtomkostningerne.
• Det er vigtigt, at du beskriver hvor og hvordan fejlen kan findes. Opstår fejlen kun periodisk, altså indimellem, er det vigtigt du beskriver, hvor ofte fejlen opstår. Du kan med fordel tage en video af det.
• Hvis du vil tilføje billeder og video i din reklamationssag skal de først uploades på enten Youtube / Imgur. Du kan herefter indsætte linkene i sagen.
• Er du i tvivl om, hvordan du opretter filer kan du klikke her for en guide til uploading og videoer til Youtube og du kan klikke her for en guide til uploading af billeder til Imgur
• Når du opretter din reklamationssag skal du krydse af, at du er indforstået med at kunne komme til at betale et testgebyr. Det sker kun i sjældne tilfælde, hvis der ikke findes fejl eller hvis fejlen ikke dækkes af reklamationsretten, at du kan risikere et testgebyr på op til 500 kr.
• Hvis fejlen på din defekte vare er dækket af reklamationsretten er det altså gratis for dig at få varen ombyttet, repareret eller få pengene retur.
• Hvis det er selvforskyldt skade, så vil du ofte få et tilbud på reparationen. Takker du nej, skal du betale testgebyr på op til 500 kr., hvilket dækker teknikerens behandlingstid.
• Det gør ikke noget. Så længe varen er pakket forsvarligt ind og sendes som pakkepost, kan du sagtens sende den ind.
Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere spørgsmål:
Skriv til Merlin Privat:
[email protected]
Skriv til Merlin Erhverv:
[email protected]
Skriv til Merlin Privat:
[email protected]
Skriv til Merlin Erhverv:
[email protected]
Min side
Handelsbetingelser
Kontakt
Merlin a/sLevering
Betalingsmuligheder
Nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gode tilbud og informationer om konkurrencer.